Uszkodzona paczka – co z nią zrobić?

0
509

W Internecie znajduje się mnóstwo filmów, na których widać wyraźnie, jak niektórzy przewoźnicy obchodzą się z przesyłkami. Są one rzucane, przez co nierzadko dochodzi do uszkodzenia kartonu, czasem nawet do zniszczenia zawartości. Trzeba mieć to na uwadze i zawsze dokładnie oglądać paczki dostarczane przez kurierów. Jeśli z zewnątrz opakowanie będzie mieć jakieś przetarcia czy wgniecenia, to należy od razu sprawdzić jego zawartość przy kurierze, można też odmówić przyjęcia przesyłki. Firma kurierska ponosi odpowiedzialność za to, w jakim stanie doręczy odbiorcy paczkę, dlatego istotne jest spisanie protokołu szkody, który będzie podstawą do złożenia reklamacji. Uszkodzona paczka i co dalej?

Uszkodzona paczka i co dalej?

Firmy kurierskie pracują od rana do niemalże nocy i nadal mają problemy z tym, aby dostarczyć wszystkie przesyłki na czas. Przewoźnicy są niezwykle zabiegani, ciągle się spieszą. Zapominają o tym, że znaczenie ma nie tylko jak najszybsze doręczenie paczki, ale też zadbanie o to, aby nie doszło do jej uszkodzenia. Niestety rzucanie kartonami nie jest niczym nowym, niektórym zdarza się to nagminnie. Jeśli jednak ktoś otrzyma paczkę, na której będą uszkodzenia, to nie należy tego bagatelizować. Nigdy nie wiadomo, co zobaczy się po jej otwarciu. Zawartość paczki również może być w niezbyt dobrym stanie. Najlepszym rozwiązaniem będzie sprawdzenie tego, czy uszkodzona paczka nie spowodowała zniszczenia towarów. Powinno się to zrobić przy kurierze.

Wgniecione pudełko nie jest czymś normalnym, znajdujący się w nim przedmiot również może być pęknięty, zbity, porysowany itd. Jeżeli tak będzie, to zaleca się wykonać zdjęcia, czyli udokumentować wszystko niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki. Można nawet nagrać cały proces otwierania paczki, aby mieć wszystko udokumentowane. Będzie to niezbity dowód i podstawa do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, czyli otrzymania zwrotu środków za uszkodzony towar lub ponownego wysłania go. Nadawca paczki musi mieć przecież dowód, aby przyjąć reklamację. Nie należy zwlekać ze skontaktowaniem się ze sprzedawcą. Najczęściej klient ma na to trzy dni od otrzymania uszkodzonego towaru.

Reklamacja uszkodzonej przesyłki w praktyce

Za uszkodzenie przesyłki podczas transportu odpowiada oczywiście przewoźnik. Można złożyć reklamację w firmie kurierskiej lub bezpośrednio u sprzedawcy, u którego kupiło się dany towar. Nadawca przesyłki po otrzymaniu skargi do adresata skontaktuje się z firmą kurierską, z usług której skorzystał. Istotne jest to, aby spisać protokół szkody, bo to właśnie on jest podstawą do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji. Powinno się sfotografować uszkodzone przedmioty i opakowania. W protokole muszą zostać zawarte szczegółowe informacje dotyczące dostawy. Na sporządzenie protokołu odbiorca przesyłki ma do siedmiu dni od daty jej doręczenia. Uwzględnić należy datę zakupu produktu, jego specyfikację i cenę.

Nie może zabraknąć daty dostawy i dokładnego opisu uszkodzeń towarów. Firmy kurierskie umożliwiają zgłoszenie reklamacji przez formularz online. Jest to ogromna wygoda, duże ułatwienie i oszczędność czasu. Nie trzeba martwić się o to, że jakieś dokumenty nie dotrą do firmy. Pozwala to na przyspieszenie procesu reklamacyjnego, bo nie czeka się na to, aż kurier lub poczta polska dostarczy pismo reklamacyjne. Najszybciej będzie jednak sporządzić protokół szkody w formie pisemnej przy kurierze. Przewoźnik ma trzy miesiące na ustosunkowanie się do otrzymanej reklamacji. Jeśli w tym czasie klient nie otrzyma odpowiedzi lub firma kurierska rozpatrzy reklamację negatywnie, to można skierować sprawę do sądu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here